9 August 2014

KEMALANGAN PEKERJAAN - Lemas dalam pembancuh simen





Harian Metro, 7 Ogos, 2014


Segamat: Seorang lelaki, Yeung Soi Meng berusia 56 tahun pekerja sebuah syarikat pembacuh simen di temui mati dalam keadaan terduduk di dalam alat pembacuh lori simen dalam kejadian di Jalan Batu 8, Buloh Kasap di Batu Anam, di sini, semalam.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Segamat, Penolong Penguasa Bomba Eva Saifon Kamarun berkata, pihaknya menerima panggilan kira-kira jam 5.12 petang dari salah seorang kakitangan sebuah syarikat pembekal simen segera di Jalan Buloh Kasap arah Batu Anam mengatakan salah seorang kakitangannya tidak sedarkan diri ketika melakukan kerja kimpalan di dalam sebuah alat pembancuh sebuah lori simen di tapak lokasi operasi syarikat itu.

"Sebuah jentera bomba bersama dengan lima anggota bergegas dan tiba di lokasi kejadian kira-kira 15 minit kemudian dan mendapati lelaki berkenaan tidak sedarkan diri.

Katanya, dua anggota bomba kemudiannya memasuki ke dalam alat pembacuh simen itu dan bertindak mengeluarkannya sebelum memberikan bantuan pernafasan namun pemeriksaan lanjut mendapati lelaki itu sudah meninggal dunia.

Dipercayai mangsa meninggal dunia akibat sesak nafas ketika melakukan kerja kimpalan di dalam alat pembacuh simen berkenaan.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Segamat Superintendan Mohd Kamil Sukarmi mengesahkan kejadian dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.


No comments:

Post a Comment