Faudzil @ Ajak

Faudzil @ Ajak
Always think how to do things differently. - Faudzil Harun@Ajak

30 September 2014

KISAH PAK DOLAH - Pailang v Pailong






Suatu hari Pak Dolah menaiki bas ke Kuala Lumpur.

Setelah tiba di KL, Pak Dolah berjalan kaki, sesat smpai malam.

Sedang Pak Dolah berdiri berfikir, tiba-tiba 2 orang pemuda menghampiri Pak Dolah.

Seorang dari mereka berkata "kasi semua duit kalau mahu selamat?"

Pak Dolah terus menjawab "apa ke hei kau tiba-tiba mintak duit aku?"

Pemuda itu berkata lagi "jangan main-main, kawan saya ni pailang"




Pak Dolah menoleh kepada pemuda itu dan bertanya "kampung kat mana?"

Pemuda yang bertanya itu mengaru kepala dan berkata dengan nada keras "kau jangan main-main lagi, kawan saya tu pailang, kasi duit cepat"

Lalu Pak Dolah berkata "hah!! kau pailang, aku pailong, ni aku tengah cari jalan nak pergi rumah adik aku paingah.

Pak Dolah bertanya pula "pai-lang dengan pai-long siapa lebih besar?"

2 orang pemuda tadi terus berlalu sambil menggeleng-gelengkan kepala mereka.






  

No comments: