Faudzil @ Ajak

Faudzil @ Ajak
Always think how to do things differently. - Faudzil Harun@Ajak

7 April 2013

KEPIMPINAN - 6 Kalimah Penting Dalam Hubungan Pekerjaan






6 KALIMAH PENTING DALAM HUBUNGAN PEKERJAAN

Oleh Faudzil Harun




KALIMAH PENTING YANG SELALU DILUPAKAN


KALIMAH PENTING

APA YANG DI KATAKAN
6 kalimah paling penting
Saya mengaku saya telah membuat salah
5 kalimah amat penting
Anda melaksanakan tugas dengan baik
4 kalimah sangat penting
Apa pendapat anda semua?
3 kalimah penting
“If you please”
2 kalimah penting
Terima kasih
1 kalimah penting
Kita




KALIMAH TIDAK PENTING YANG SELALU DIKATAKAN


KALIMAH TIDAK PENTING

APA YANG DI KATAKAN
6 kalimah paling tidak penting
Siapa yang buat salah harus bertanggungjawab
5 kalimah amat tidak penting
Saya setuju ikut suara ramai
4 kalimah sangat tidak penting
Ikut sahaja jangan tanya
3 kalimah tidak penting
Ini pekerja saya
2 kalimah tidak penting
Semua sama
1 kalimah tidak penting
Saya


Sesungguhnya hubungan kemanusiaan adalah faktor paling penting dalam hubungan pekerjaan kerana tiada orang berjaya seorang diri.

Kejayaan pasukan bergantung sepenuhnya kepada semua orang yang berada di dalamnya.


Selamat Berusaha dan Selamat Maju Jaya