Faudzil @ Ajak

Faudzil @ Ajak
Always think how to do things differently. - Faudzil Harun@Ajak

20 April 2014

TRAGEDI - Pekerja ladang maut tercampak dari traktor






WARTAWAN SINAR HARIAN

  • Pekerja ladang maut tercampak dari traktorTraktor hilang kawalan dan terbalik menyebabkan Siti Maimunah tercampak ke kaki bukit.
 1 / 1 
REMBAU - Seorang warganegara Indonesia maut selepas traktor yang dinaikinya hilang kawalan lalu tercampak ke kaki bukit di Ladang Air Belerang, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, mangsa yang berasal dari Lombok Tengah, Siti Maimunah, 62, maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah dan mayatnya di hantar ke Hospital Tampin bagi proses bedah siasat.

Menurut saudara mangsa, Ainudin Nor An, 50, beberapa hari sebelum kejadian, mangsa ada menghubunginya memintanya datang ke ladang berkenaan memandangkan dia mahu pulang ke Indonesia.

“Jadi saya dari Johor Bahru datang melawatnya di sini dan beberapa jam sebelum kejadian, kami sempat berbual seperti biasa. Katanya dia mahu pulang kerana terlalu merindui tiga anaknya yang berada di sana.” katanya ketika ditemui di pekarangan Bilik Mayat Hospital Tampin, dekat sini, semalam.

Menurut Ainudin, ketika kejadian, dia berada di lokasi lain sebelum menerima panggilan dari rakan mangsa memaklumkan kejadian berkenaan, lalu bergegas ke ladang berkenaan.

“Sebaik tiba di sana, saya lihat mangsa sudah nazak dan mulutnya mengeluarkan buih,” katanya yang sudah tinggal di sini selama dua hari bagi menguruskan kepulangan jenazah saudaranya itu.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, mangsa merupakan penumpang traktor berkenaan untuk menjalankan kerja-kerja menabur baja, sementara traktor berkenaan dipandu oleh individu lain.

“Bagaimanapun, sebaik tiba di lokasi kejadian, traktor yang sedang menuruni kawasan tinggi itu  hilang kawalan lalu terbalik menyebabkan mangsa tercampak ke kaki bukit.

“Mangsa mengalami kecederaan parah dan disahkan maut di tempat kejadian. Mayat mangsa di hantar ke hospital Tampin untuk proses bedah siasat," katanya.


No comments: